Kwasy omega-3 to bloker chorób, młodość i poprawa nastroju. To wyjątkowy budulec naszych komórek. Odpowiadają za działanie błony komórkowej, są więc istotne w każdym zakątku ciała. Decydują o pracy serca i układu krążenia, obniżając poziom złego cholesterolu LDH, chroniąc żyły i tętnice przed miażdżycą.

Są istotne dla funkcji mózgu, usprawniając pracę kory mózgowej. Spożywanie kwasów omega-3 zmniejsza ryzyko wystąpienia Alzheimera, stwardnienia rozsianego. Istnieją prace przedstawiające korelacje spożywania omega-3 a zmniejszeniem występowania dysleksji, przeciwdziałania depresji, rozładowaniu stresu i agresji. Wiadomo, że hamują rozwój guzów ale też ich rozprzestrzenianie. Szczególnie istotne są w prewencji raka jelita grubego, gruczołu krokowego i raka piersi. Omega-3 to też jędrna skóra, odżywione paznokcie i włosy, wolniejsze występowanie zmarszczek twarzy. Zdrowe stawy!

Kwasy omega-3 to:

– kwas linolenowy (ALA), obok witaminy C jeden z lepszych antyoksydantów. Zwiększa ilość glikogenu w wątrobie oraz poprawia wydolność tlenową mięśni. Poprawia koncentrację, zwiększa odporność na stres, wygląd skóry i działanie przeciwstarzeniowe.

– kwas eikozapentaenowy (EPA) działa przeciwzapalnie, zmniejsza poziom złego cholesterolu, przeciwdziała zachorowaniu na insulinoodporność i cukrzycę typu 2.

– Kwas DHA:  istotny dla rozwoju układu nerwowego niemowląt i dzieci, nabudowując ich funkcje poznawcze. U dorosłych stabilizuje ciśnienie krwi i zapobiega miażdżycy, reguluje gospodarkę hormonalną, usuwa toksyny. Dodatkowo kwas DHA wspomaga układ nerwowy poprzez usprawnienie ukrwienia mózgu.

credit: Akademia Dietetyki

Człowiek nie jest w stanie „wyprodukować” kwasów omega-3 samodzielnie, dlatego tak istotna jest dieta lub dodatkowa suplementacja.

Istnieje szereg badań pokazujących oddziaływanie kwasów omega-3 na ludzką kondycję. Jedno z nich dotyczy demencji.

Nie znamy jej przyczyn. Jedna z hipotez mówi, że stoją za nią zaburzenie metabolizmu tłuszczów lub cholesterolu. Rolę ochronną mogą pełnić kwasy omega-3. Podejrzewa się, że jeśli faktycznie kwasy omega-3 pomagają zapobiegać demencji, ich regularne przyjmowanie musi trwać wiele lat.

Badania wykazały, że wysokie stężenie omega-3 to niższe ryzyko demencji (13%), zaburzeń poznawczych i pogarszaniem się pamięci.

Skontaktuj się z nami aby nabywać produkty w cenach hurtowych!

Źródło:

A. Thomas, „Alzheimers Dement. Blood polyunsaturated omega-3 fatty acids, brain atrophy, cognitive decline, and dementia risk”.

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33090665/

Uwaga! Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety. Dla zachowania zdrowia ważne jest stosowanie zbilansowanej diety i prowadzenie zdrowego stylu życia.

Zobacz również: